Załącznik do Zarządzenia nr 19/2023
Dyrektora Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu
z dnia 22 maja 2023 roku
POLITYKA
BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI
DOLNOŚLĄSKIEJ SŁUŻBY DRÓG I KOLEI WE WROCŁAWIU
Mając świadomość znaczenia zarządzania bezpieczeństwem informacji, dla swojej działalności Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu podjęła decyzję o zaprojektowaniu i wdrożeniu systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (SZBI) zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 27001 oraz wymaganiami prawnymi i regulacyjnymi. Zapewnienie bezpieczeństwa informacji traktujemy jako strategiczny cel zarządzania jednostką.
Cele strategiczne DSDiK w zakresie bezpieczeństwa informacji:
- opracowanie, wdrożenie i doskonalenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w celu zapewnienia zachowania poufności, integralności i dostępności informacji,
- zapewnienie stałej adekwatności SZBI do potrzeb jednostki i wymagań jej stron zainteresowanych,
- zapewnienie aby system zarządzania bezpieczeństwem informacji był częścią procesów funkcjonujących w jednostce oraz ogólnej struktury zarządzania i był z nimi zintegrowany, a także, aby bezpieczeństwo informacji było uwzględniane przy projektowaniu procesów, systemów informacyjnych i zabezpieczeń,
- stosowanie i doskonalenie procesu zarządzania ryzykiem w celu dostarczenia stronom zainteresowanym zaufania, że ryzyka są odpowiednio zarządzane, doskonalenie zabezpieczeń (środków organizacyjnych i technicznych) w odniesieniu do:
o wymagań normy PN-EN ISO/IEC 27001,
o prowadzonej oceny ryzyka uwzględniającej zmieniający się charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania informacji,
o wymagań prawnych i regulacyjnych, - zapobieganie zakłóceniom w działaniu jednostki,
- zapewnienie poprawnej i bezpiecznej eksploatacji środków przetwarzania informacji,
- zapewnienie dostępu uprawnionym użytkownikom i zapobieżenie nieuprawnionemu dostępowi do systemów i usług,
- zapobieganie utracie, uszkodzeniu lub utracie integralności aktywów,
- zapewnienie spójnego i skutecznego podejścia do zarządzania incydentami związanymi z bezpieczeństwem informacji,
z uwzględnieniem informowania o zdarzeniach i słabościach, - uwzględnianie ciągłości bezpieczeństwa informacji w systemach zarządzania ciągłością działania jednostki,
- podejmowanie działań, aby osoby pracujące pod nadzorem DSDiK były świadome polityki bezpieczeństwa informacji; ich wkładu w skuteczność systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz konsekwencji niezgodności z wymaganiami SZBI.
Zobowiązujemy się do spełnienia mających zastosowanie wymagań prawnych dotyczących bezpieczeństwa informacji oraz do ciągłego doskonalenia naszego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.